Followers

Thursday 28 February 2008

Barbapapa and some other childhood memories

Barbapapa shop window in Biel


Now I wonder how many remember the Barbapapa. Those with younger children in the 60's-70's might. My kids loved them. I had two aged around 6 & 7 years old and my first baby had just arrived. The Swiss tv brought the childrens 15 minutes every evening around seven o'clock and once a week the Barbapapa were on the air. I loved those colourful versatile figures. There was a complete family. They were the idea of a French architect student Annette Tison and an American biology teacher Talus Taylor. They were the children's programmes that were for children. I was never a friend of telly tubbies and what they develop today. I think the last children's tv personality I liked was the cookie monster in Sesame Street.

Deutsch: Ich frage micht wie viele sich erinnern an die Barbapapa. Die mit jüngere Kinder in die 60-70ge Jahren veilleicht. Meine Kind liebte sie. Ich hätte 2 Kinder 6 & 7 Jahre alt und meine erste kleine war gerade geboren. Die Schweizer tv brachte die Kinder 15 Minuten um 7.00 Uhr jede Abend und einmal in der Woche war die Barbapapa daran. Ich liebte diese farbige wechselhafte Figuren. Es war ein komplette Familie. Sie waren die Idee ein französische Architektur Studentin Annette Tison und ein amerikanische Biologielehrer Talus Taylor. Sie waren Kinder programme für Kinder. Ich war nie ein Freundin von Telly Tubbies und was sich heute entwickelt wird. Ich glaube die letzter Kinder tv Kreatur das Ich mochte war die Krümmelmonster von Sesame Strasse.





Of course, I grew up with Bill and Ben and Little Weed. Perhaps it wasn't so advisable for learning the local language, but they were fun. Ben said something like "globalop" Bill said also "globalop" and if Little Weed was awake (she lived between the two flowerpots where Bill and Ben lived) she would join in the merry intelligent conversation saying in a high pitched voice "Little weeeeed" - see for yourself.

Deutsch: Natürlich ich wuchs auf mit Bill und Ben und Little Weed (kleine Unkraut). Vielleicht war es nicht so gut für die Sprache zu lernen, aber sie sind lustig gewesen. Ben sagte etwas wie "globalop", Bill sagte auch "globalop" und wenn kleine Unkraut wach war (sie wohnte zwischen die 2 Blumentopf wo Bill und Ben wohnte) sie wude auch mitmachen in die lustige intelligente Unterhaltung und in ein höhe Stimme sagte "Little weeeed" - Schau doch selber.




Perhaps not so intelligent, but it did no harm and I still look back with fond memories to Bill and Ben. Telly Tubbies - forget them - Bill and Ben were nature pure. So if you want to make sure your children grow up with some interllectual training the just show them a few of these. And now to draw to a conclusion, the ones that started my thoughts. The Barbapapa introduction - in original French as the English version just wasn't recorded so well. Who cares you don't have to understand, everything is so self explanatory.

Deutsch: Vielleicht nicht so Intelligent, aber es war harmlos und ich schaue immer noch zurück mit schöne Erinnerungen zu Bill und Bed. Telly Tubbies - vergiss es - Bill und Ben war Natur pur. So wenn Ihr wollt das euer Kinder erwachsen wird mit ein interllectuelle training, zeiget euch ein paar von diese. Und jetzt für ein gute Ende, die was meine Gedanke in Gang gebracht haben. Die Barbapapa Intro - in original französisch. Die deutsche Version war nicht zu finden und die englische nicht ein gute Aufnahme. Wer kummert es wenn man es nicht versteht. Alles ist so Klar.


No comments:

Post a Comment