Followers

Saturday 29 March 2008

It was Spring again today

Cutting the pampas

As fast as the snow came, it disappeared and I was not sorry. At last I had time to do in the garden, what I wanted to do last week over the Easter holiday. I had already cut the pampas a couple of weeks ago, so now it was time to put some fresh earth in the garden and plant a few things I had ready. I used to enjoy gardening, I still do, but it seems that as the years go by I don't seem to be able to do the work as quickly as I used to. Am I getting older? I used to plant pots full of flowers and boxes with geraniums. I even had tomatoes growing in the garden. Today I am happy with a few dahlias. I havn't planted vegetable for the last couple of years and just have the apple tree and some blackberries/raspberries which are very independent and grow all on their own.

Deutsch: So schnell wie der Schnee kam, ist er verschwunden und es tut mich nicht Leid. Endlich hätte ich Zeit zu tun in der Garten was ich wollte über Ostern. Ich schnied der Pampas vor ein paar Wochen, so jetzt war es Zeit frische Erd in der Garten zu graben und ein paar Sachen pflanzen was schon lange bereit war. Ich machte Gartenarbeit gerne, und immer noch aber wie die Jahren vorbei gehen, kann ich nicht mehr so schnell arbeiten wie früher. Werde ich älter? Ich pflanzte Topf mit Blumen und hätte Geraniumkisten. Ich hätte sogar Tomaten in der Garten. Heute bin ich glücklich mit ein paar Dahlien. Ich hätte keine Gemüse seit ein paar Jahren und habe nur die Apfelbaum, Himbeere und Brombeere - sie wachsen von alleine.


Nera, Gröggu & Tabby

The cats decided gardening was not very interesting and just sat their waiting for something to happen. I eventually was finished and still had an hour to spare. In the meanwhile Mr. Swiss was programming my computer to meet my new telephone thing which I described in a blog a couple of days ago. The programming ran very smoothly. As I have a new computer I was busy putting addresses and other information into it. I ignored the remark by Mr. Swiss about having so many addresses - where do they come from?

Deutsch: Die Katzen fand die Gartenarbeit nicht so interessant und haben einfach gewartet bis etwas passierte. Ich war endlich fertig und hätte noch eine Stunde. In der Zwischenzeit Herr Schweizer war am meinen neuen computer programmieren, dass es meine neue Telefon triff irgendwo in der Netzwerk (siehe frühere Blog). Die Programmierung lauft sehr gut. Weil es ein neue Computer war, musste ich mich beschäftigen mit meine Adressen und E-mails hineinpflanzen. Ich ignorierte die Bemerkung von Herr Schweizer dass ich so viel Adressen haben - wo kommen sie aller her?


olibillards[1]

My No. 2 son was also paying us a visit for a few days. He lives in Brussels but will be going back tomorrow. With permission here is a photo. He spends most of his free time in Switzerland in the billiard hall. Basically I only see him in between when he is here which is probably one of the reasons why we get on so well with him.

Deutsch: Meine No. 2 Sohn war auch auf Besuch für ein paar Tag. Er Wohnt in Brussels und geht züruck morgen. Mit seine Bewilligung hier ist ein Foto. Er verbringt die meisten Freizeit in der Schweiz in der Billiardhalle. Eigentlich sehe ich ihn nur dazwischen, deshalb haben wir wahrscheilich so ein gutes Verhältniss.

Apart from the disappointment that West Ham United again lost a match today by a goal in the last minute, it was a nice quiet day. Tonight is the worst night of the year - one hour less sleep. I will be looking for it until Autumn.

Deutsch: Abgesehen von der Enttäuschung das West Ham United wieder verloren hat beim Fussball - ein goal in letzter Minute, es war ein schöne ruhiger Tag. Heute Nacht ist das schlimmster in Jahr - eine Stunde weniger Schlaf. Ich werde diese Stunde suchen bis Herbst.

No comments:

Post a Comment